21 de març 2012

GELAT DE MADUIXA CASOLÀ



Finalment ha arribat la primavera i amb ella el bon temps i les energies renovades... però amb la calor cada cop ve menys de gust encendre el forn i preparar-se per suar una estona... així que fer un gelat és l'alternativa perfecte pel postre! I si és amb fruita del temps, molt millor!




L'únic que cal és temps perquè el procés es fa una mica llarg si no tens una geladora (com és el meu cas) i llavors tens dues opcions: triar una tarda en què no tinguis previst sortir de casa i anar remenant la barreja a estones fins que obtens la textura cremosa de gelat o tenir un col·laborador voluntari que ho faci per tu. En aquesta ocasió vaig tenir la sort de poder optar per la segona i, com no podia ser d'altra manera, el vaig recompensar amb una doble ració! ;)




Love Song (Album Version) by Sara Bareilles on Grooveshark

Ingredients:
500g  maduixes
200g de sucre
1 cdta. de suc de llimona
700 ml de nata líquida
240ml de llet sencera
4 rovells d'ou
1 cdta. d'extracte de vainilla
un pessic de sal


Preparació:
Triturem les maduixes sense arribar a fer puré i hi afegim 4 cullerades de sucre i el suc de llimona. Barregem i ho deixem reposar una horeta a temperatura ambient.

Posem la nata i la llet en un cassó i ho deixem a foc baix fins que trenqui el bull. Un cop arrenca a bull hi afegim la resta de sucre i el pessic de sal. Anem remenant poc a poc fins que el sucre es dissol i ho retirem del foc. Deixem que es refredi i reservem.

En un bol batem els rovells d'ou i hi afegim poc a poc la barreja anterior. Ho batem fins que tinguem una barreja homogènia. Ho portem altre cop al foc i ho deixem coure a foc no gaire alt fins que la barreja espesseixi i agafi poc a poc una consistència com de crema. Important! No hem de posar el foc gaire alt perquè la barreja començarà a bullir i l'ou quallarà

Un cop tebi ho incorporem a la fruita i ho barregem fins que s'integri. Ho fiquem en un recipient d'acer inoxidable (així accelerem el procés de congelació), el tapem i ho posem al congelador durant una hora aproximadament. Ara ho traiem del congelador (poc a poc s'hauran anat congelant les vores) i ho barregem enèrgicament a mà o amb varilles elèctriques per trencar els petits cristalls que s'hagin format i així homogeneïtzar la nostra barreja. Ho retornem al congelador i anem fent la mateixa operació cada 40 minuts aproximadament. Ho fem 3 o 4 cops fins que la barreja sigui cremosa com la de gelat. Si volem podem afegir trosseta de xocolata o de fruita i donar-li el toc final!

Per servir-ho cal treure el gelat una hora abans del congelador o ens hi deixarem les dents!

Recepta adaptada de la revista Whole Kitchen
 

19 comentaris:

  1. Anònim21.3.12

    ostres Laia, que empalagosa :P

    és molt divertit el teu blog, m'agraden molt les fotos i el teu bon català i encara que no sóc gaire de dolç et vaig llegint desde fa un parell de setmanes

    un petó

    dani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dani!!! Quina gràcia veure el teu comentari! Com va per terres ianquis? Em fas molta enveja, saps? Quan vinguis faig un pastís al teu honor!
      Un petó ben gran! Cuida't! ;)

      Elimina
  2. Laia fantastico este helado,no soy de helados,tampoco tenga la heladora,pero tengo que probar a hacerlos,asi que me guardo esta versión.
    peto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encontré varias versiones en la revista "Whole Kitchen", n'hi ha per triar i remenar! A veure si t'animes amb algun!

      Elimina
  3. Buenisimo tiene que estar este helado y aunque tengas que estar muy pendiente vale la pena porque no tendra nada que ver con los comprados,gracias por la receta,un besito.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La verdad es que se nota la diferencia, la fruta del tiempo le da un sabor espectacular! Pruébalo y verás! ;) Un beso Antonia!

      Elimina
  4. Això ho haurem de provar, no?!

    Mmmmmm, que bó!

    Felicitats altre cop ;)!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jeje! Quan el facis em convides a sopar eh! ;)
      Una abraçada de les teves...oixxx!

      Elimina
  5. Molt, molt, molt bo i molt ben presentat !!!
    Ànims que arriba LA MONA, amb que ens sorprendràs?
    Una abraçada...

    Anna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uf!!! Tinc idees! Quan ens veiem te les explico!! Un petó ben fort!!

      Elimina
  6. Molt, molt, molt bo i molt ben presentat !!!
    Ànims que arriba LA MONA, amb que ens sorprendràs?
    Una abraçada...

    Anna

    ResponElimina
  7. Quina pinta aquest gelat Laia, i amb maduixes, que trobe que de la fruita de temporada és la que més m'agrada. Mai he fet un gelat, i veient el teu tinc ganes de provar. A vore si tinc una tarda d'aquestes de no sortir, o com tu, em busque un ajundant ;)

    Petons i bon cap de setmana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs prova'l perquè no costa gaire i el resultat val la pena! ;)
      Ja m'explicaràs si en fas!
      Bon cap de setmana a tu també!

      Elimina
  8. Respostes
    1. Ostres quina gràcia!!
      Moltíssimes gràcies Gemma, això sí que no m'ho esperava!! Ara a veure com m'ho munto per fer-ho! Hauré de començar a pensar-hi... :P
      Gràcies i que acabis de passar un bon cap de setmana!!

      Elimina
  9. Quina bona pinta! Espectacular i una bona presentació. Tinc una llista...per a tastar que deu ni do.

    ResponElimina
  10. Per aquest no calen robots ni històries! L'has de fer! ;)

    ResponElimina
  11. Anònim26.3.12

    Carai, doncs per no tenir geladora es veu molt cremós!!! T'ha quedat molt bé.
    Gràcies per passar pel meu blog, el teu també m'agrada, no l'havia vist mai.
    A partir d'ara et seguiré, no em vull perdre cap recepta.
    Una forta abraçada, bonica!!!

    ResponElimina
  12. Espectacular!!

    Triturant maduixes...jeje

    Felicitats Laia, el teu blog m'encanta.

    ResponElimina